söndag 26 juni 2016

Beroendeframkallande...

För ett par veckor sedan fick jag en beställning på ett par kattbäddar. Beställaren skrev att när hon köpte sin katt fick hon med en bädd som jag sytt till honom och nu totalvägrade han att sova i någon annan typ av bädd. Eftersom den han haft sedan han var liten började bli utsliten så undrade hon om hon fick beställa ett par nya av mig. Självklart :-)!

Så det blev lite midsommarhelgspyssel att sy dessa. Kan med facit i hand konstatera att man kanske inte ska sy när det är närmare 30 plus ute och hjärnan är som sirap. För när jag skulle börja montera ihop bäddarna idag så kunde jag raskt konstatera att jag sytt två sömmar ca 2 cm fel när jag sydde igår. Bara att "göra om och göra rätt". Och för den som eventuellt undrar kan jag informera om att det tar väldigt mycket längre tid att snyggt sprätta upp två sömmar á 150 cm än att sy dem...

Men, till slut så blev de klara! De är sydda i grått och vitt tyg med en vändbar kudde i som är vit på ena sidan och grå med vita stjärnor på andra. I mitten sitter en blank knapp.



Nu får vi hoppas att dessa bäddar blir lika uppskattade som sin föregångare!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar