tisdag 7 juni 2016

Utbyggnad

I lördags växte katternas rastgård en smula. När jag byggde den från början så utgick jag från plattsättningen utanför min altan. Det innebar att det blev ett litet utrymme vid sidan av altanen som dels var lite knepig att klippa gräset på och dels hade jag då en pallkrage som jag odlade lite i där som jag inte ville att katterna skulle roa sig i.

Men, det senaste året så har antalet utekatter i kvarteret där jag bor ökat och min pallkrage har uppenbarligen varit skyltad med allmän kattoalett. Inte så lattjo. Så jag bestämde mig för att ta bort min odling och istället utöka rastgården så att den går runt bägge sidorna på altanen. Det ger en sida med skugga mitt på dagen och det ger mig möjlighet att ha öppet fönsterna på bägge sidorna på altanen när solen värmer.

Så lördags hade jag bjudit in pappa som bygghjälp och efter lite shopping på "lokala" bygghandeln satte vi igång. Nätet plockades ner på berörd del, stolpar flyttades och nytt nät sattes dit. Klart! Nu väntar vi bara på gräset ska växa upp på ytan där pallkragen stod.

I övrigt så är alla "årets" blommor på plats, och när solen skiner plockar vi fram fontänen :-). Alla växter som står i de stora blomlådorna är perenner och de övervintrar på min inglasade altan. Övriga blommor är sommarblommor som byts varje säsong.





På bilden nedan syns den nya utbyggnaden rakt fram i bild


Det nya hörnet är mycket populärt kan jag konstatera. Att lyckas fånga samtliga fyrbeningar på samma bild tillhör normalt ovanligheterna!


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar