onsdag 13 juli 2016

Scrap, katter och lego

Blev en tur söderut för att träffa lite vänner. Första "stoppet" blev hos vänner som jag delar två intressen med nämligen scrapbooking och katter. Planen var en heldag med just scrapbooking och i vanlig ordning blev det en mycket trevlig dag! Även om mycket tid gick till att prata samt äta och dricka gott så hann vi faktiskt med lite pyssel också. Hela fyra kort lyckades jag få till och jag blev mycket nöjd med samtliga. Givetvis blev det ett julkort gjort, det börjar ju närma sig den tiden på året... ;-)





Medans vissa av oss scrappade så ägnade sig mannen i huset åt sin hobby, nämligen lego. Kan bara konstatera att jag är mycket imponerad över allt det som han byggt och jag bara måste visa upp lite av det här på bloggen! Under tiden vi scrappade byggde han ihop ett spökslott som han hade köpt som byggsats. Så coolt! Huset går att dela på och inuti är det även inredning på alla våningsplan.


På ett bord i hans hobbyrum håller en hel liten stad på att växa fram. Helt fantastiskt med alla små detaljer! En av byggnaderna har fått belysning, tåget kan åka runt på rälsen och karusellen kan snurra!



Något säger mig att han har mycket kvar att göra med staden och det ska bli superkul att få se den klar någon gång i framtiden.

I hushåller finns även tre lurviga kamrater på fyra ben. Tre goa Brittiska korthår i varierande åldrar. Den äldsta damen som kallas för Diva (CH S*Javeliner's Gail Devers) är mamma till min Puzz. En bastant dam med samma frekvens på spinnandet som Puzz! Att få henne på bild var dock en utmaning...


Nästa dam i ordningen är Sotiz (CH S*Mysebos Zoe). En svart gosig skönhet som höll på att skrämma slag på oss en av mornarna. Hon var helt spårlöst borta och hur vi än letade så hittade vi henne inte. Efter mycket letande hittades hon. Nyvaken i en av hyllorna i klädgarderoben...


Yngst i gänget är Mizz Li (S*Mysebos Mizz Li). En milt uttryckt trygg och barnvan liten tjej. Fullt ös hela tiden och helst med mitt i allt som händer :-). Man var allt lite sugen på att kattnappa den lilla sötnosen!


Mitt nästa stopp på utflykten blev i Malmö där jag passade på att besöka en kompis som var på tillfälligt besök i Sverige. Blev lite god mat och en shoppingtur i härligt väder. Nere vid kanalen i Södertull hittade vi dessa härliga kattstatyer:




Statyerna är en del av en installation som kallas "Katarakt" och är signerad konstnärerna Ulla och Gustav Kraitz. Jätteläckra statyer som verkligen pryder sin plats!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar