söndag 25 september 2016

Kreativt kortskapande

Igår hade jag en riktigt härlig dag med kreativt skapande i form av scrapbooking. Lika kul varje gång man träffas ett gäng med samma intresse. Man inspireras och lär av varandra samtidigt som man har väldigt roligt! För min del blev det en hel del gjort igår. Tre julkort och ett par andra "bra att ha-kort". Till ett av julkorten fick jag hjälp av en av de andra deltagarna och lärde mig hur man gör ett kort som ser ut som en en öppen box. Ett kul kort som jag funderat på ett tag hur man gör. Nu vet jag :-)!

Men första kortet för dagen blev ett julkort till dagens utmaning/tävling. Man skulle göra ett valfritt alster med tema jul där man inte fick använda rött men man var tvungen att ha med ett band på. Så här blev mitt bidrag:


Sen gick jag loss på det där "box-liknande" kortet. Visade sig vara busenkelt att göra och man kan ju varjera dekorationerna i oändlighet! För min del blev det ett julkort. Ihopfällt blir kortet ca 15x15 cm och går således ner i ett vanligt kuvert så att man kan posta det till rätt person när det är dags för det.



Under tiden som jag gjorde mitt julkort ovan så stod en kompis och bläddrade igenom en bunt papper som en annan deltagare skänkte bort. Helt plötsligt håller hon upp ett så läckert papper i röda toner och frågar om det är något för mig. Klart det var, så vi tog en bit var av det pappret och för min del gav det inspiration till ett härligt höstkort. Det röda pappret är det som jag lagt bakom det genomskinliga "fönstret".


När ovanstående kort var klart hade jag fortfarande en bit av det röda pappret kvar och det fick bli en del av ett litet enkelt julkort.


Avslutade sedan dagen med att göra ett enkelt "bra att ha-kort" med en läcker bild som jag hittat på nätet och en text som jag skrivit ut från datorn. Jag hade dock målat bilden tidigare, annars hade jag inte hunnit med att göra detta kort igår :-)


/Anngert

1 kommentar: