söndag 9 oktober 2016

Utställningsdags igen!

I går bar det av till Norrköping och Östkattens utställning för mig och Lakritz. Dagen till ära hade även The Maine Club varit med och arrangerat en Breed BIS för just Maine coon. Massor av snygga och läckra Maine cooner på plats med andra ord!

Med tanke på att Lakritz precis har börjat fälla ur sin fantastiska vinterpäls som han har haft hela sommaren samt fortfarande är lite för rund om magen så hade jag verkligen inga större förhoppningar inför dagen. Så när man efter att ens lille lurvige kille uppfört sig exemplariskt på domarbordet får en sådan här bedömning blir man bara glad:


Han fick även komma tillbaka till domaren när hon skulle ta ut sina nomineringar och där knep han nomineringen för kastrathanarna över en annan snygging. Matte kände sig så stolt :-)! I panelen senare hade han däremot ingen chans, men bara att få vara med i panelen är ju toppenbra träning för min lille fegis.

Konstaterade nu när jag kikade på bilderna jag tog igår att jag helt missat att ta några bilder på honom under utställningen. Tog visst bara en på framsidan av buren!


Var som vanligt en härlig utställningsdag med massor av nya och gamla bekantskaper och kattsnack. Ett stort grattis till alla mina vänners fantastiska resultat både i ordinarie tävling och i The Maine Clubs specialklasser, ingen nämnd och ingen glömd!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar