torsdag 19 oktober 2017

En liten överraskning...

När man har massa spillbitar kvar i tyglådan som inte räcker till något normalstort i kattbäddsväg så kan man alltid sy några bäddar i kattungestorlek och ge till någon som har kull för tillfället. Det gjorde jag förra helgen.

En vän till mig som är uppfödare har just nu en kull med kattungar. En lite lagom stor kull på tre. Precis lagom vad mina spillbitar räckte till också :-). Det enda jag fick köpa till var yttertyget eftersom jag ville att det skulle gå i samma stil på alla tre bäddarna.

Det blev tre små bäddar i grått, rosa och vitt. Kullen består av två honor och en hane. Bäddarna till tjejerna fick ett rosamönstrat tyg på utsidan och till killen likadant tyg fast i grått. Innertyget är mjukt fluffigt microfleece i gräddvitt och i mitten på de löstagbara kuddarna sitter en liten diamantformad knapp. Kuddarna är givetvis vändbara med mönstrat bomullstyg på ena sidan och fluffig fleece på andra sidan.

Med mönstrade sidan upp på kuddarna...

...och med den fluffiga!

Knappen

Jag passade även på att leka ihop en liten banderoll på datorn som bestod av deras stamnamn, en bild på vilken kattunge bädden var till, kattungens namn och en bild på vem den är döpt efter. Jag skrev ut det på sådant papper som man kan föra över till tyg och pressade sedan fast det på vitt bomullstyg, fållade kanterna och fäste det på bäddarna med textillim.


I början av veckan gick paketet iväg till en ovetande mottagare och igår kom det fram. Tror bestämt att det blev uppskattat. Alltid roligt att kunna göra någon glad :-) !

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar