söndag 15 oktober 2017

Necessärer

För ett tag sedan sydde jag två necessärer i kattmönstrat tyg. Tog inte många minuter innan jag fick ett PM med en fråga om jag skulle kunna sy ett par sådan till det lotteri som kommer att finnas på min kattklubbs utställning nästa helg. Klart att jag kan och det känns ändå bättre att skänka dem dit då jag vet att inkomsterna går till ett bra ändamål. De som håller i lotteriet är ett katthem och jag hoppas att de får in duktigt med pengar nästa helg så att de kan hjälpa ännu fler katter.

Så här ser i varje fall necessärerna som jag kommer att skänka dit ut:



Precis som när jag sydde mina egna så sydde jag den här gången en stor och en liten. Vet inte om måtten blev exakt de samma som på mina då jag inte hade skrivit upp dem och inte heller hade mina i närheten när jag sydde. Men, det spelar ju egentligen ingen roll :-).
Tygen jag använt är likadana som till mina. Ett kattmönstrat möbeltyg på utsidan och sedan är de fodrade med sån där vaxduk som känns som tyg.

/Anngert 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar