måndag 9 april 2018

Många rutor blev det...

I höstas såg jag en så snygg virkad duk i en pysselgrupp på nätet. Konstaterade att en sådan skulle passa perfekt på mitt köksbord. Duken bestod av massor av små virkade rutor som såg ut som små blommor. Efter lite letande kunde jag konstatera att rutan kallas "Afrikansk blomma" och mönstret till den hittade jag hos BautaWitch.

Jag valde att virka mina rutor i vitt och svart. Mest för att det är mycket svart och vitt i mitt kök och dessutom var duken som jag sett i dessa färger och det var den som jag tyckte var så läcker. En ruta gick snabbt att virka, men att virka alla 73 rutorna som behövdes till min duk tog lite längre tid kan man väl säga. För att inte tala om tiden att sätta ihop dem... Men nu, nu är den äntligen klar! Och jag tycker att den blev precis så snygg som jag trott :-).



/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar