söndag 15 april 2018

Nya bäddar...

Igår var det renovering av bäddar på schemat. Idag blev det att sy nya. En extra vinst till Årets katt-tävlingen i The Maine Club skulle sys upp och sedan hade jag fått en beställning på en sådan bädd också. Så två stora bäddar i ljust blommig yttertyg och med mjukt svart fluffigt microfleece som innertyg blev det till att börja med idag.


Sen hade jag lite tyg över från det jag använde till att klä om mina bäddar igår. Det räckte precis till en lite mindre bädd, ca 35 cm i liggdelen, av samma typ som de stora ovan. Tror nog att den kommer hitta en plats i mitt vardagsrum den också tillsammans med de nyrenoverade bäddarna från igår...


När jag stod och plockade ihop allt efter att ha sytt bäddarna ovan så insåg jag att den svarta microfleecen och det blommiga tyget som jag hade över skulle räcka precis till ytterligare en liten bädd. Så jag klippte till den och sydde ihop den innan jag städade undan resten. Denna är lika stor som den gråa ovan alltså ca 35 cm i liggdelen.


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar